Nama Guru.
Darjah.
Tarikh: Masa:
Bil Pelajar:
Tajuk: Mempromosi Jualan Mata Pelajaran: K. Hidup
Ringkasan Pelajaran:
Mendedahkan pelajar perbezaan pembungkusan yang menarik dan kurang menarik
Isi kandungan:
- Maksud promosi
- Tujuan promosi
- Jenis pembungkusan
- Ciri pembungkusan yang menarik
Strategi/Kaedah/Aktiviti:
- Tunjuk cara
Elemen bestari yang dapat diterapkan:
- Berhati-hati ketika memilih barangan dan membuat pemilihan yang tepat ketika membeli barangan
Penilaian hasil pembelajaran:
- Apabila murid dapat membezakan di antara dua produk yang sama iaitu dengan menyatakan produk yang lebih menarik
- Apabila murid memilih produk yang ingin di beli dan kenapa mereka memilih produk tersebut
Hasil Pembelajaran
Murid-murid dapat membanding beza bungkusan yang menarik dan kurang menarik Aras : 2
Objektif pelajaran( Kognitif,psikomotor,& afektif )
Selepas P&P, murid-murid dapat:
- menyatakan empt jenis pembungkusan
- membandingbeza bungkusan yang menarik dan kurang menarik
- menyatakan sekurang-kurangnya tiga ciri pembungkusan yang menarik
Pengetahuan sedia ada: Murid-murid pernah melihat pelbagai jenis pembungkusan
Nilai murni/Pendidkan alam sekitar/Kajian Masa depan/Kemahiran berfikir/Langkah Keselamatan: Berhati-hati memilih barangan.
Bahan Bantu Mengajar: Krim Mandian,krim mandian isian semula,minuman dalam kotak,minuman dalam tin,gambar jenis pembungkusan.
Langkah-langkah (masa )/tajuk/Isi Kandungan. Aktiviti Catatan
Set induksi (5 minit) Guru meminta murid
Membandingbeza bungkusan yang membezakan diantara dua produk
menarik dan kuran menarik. A dan B
Produk mana yang lebih disukai Guru menyoal murid produk mana
dibeli dan mengapa? yang lebih disukai dan akan dibeli,
No comments:
Post a Comment